Bergstadens Hotel er månedens næringshagebedrift i juni, vi har tatt en prat med direktør Kenneth Ericson.
Bergstadens Hotel på Røros åpnet dørene igjen for alle reiseglade 28. mai. De har innført strenge smitteverntiltak og kan blant annet tilby kontaktløs innsjekking til sine gjester, gjestene får en sms med instrukser til hvordan de kan sjekke inn uten å fysisk være innom resepsjonen.
Systemet ble installert for et år siden, men det er først nå etter koronautbruddet at kontaktfri inn- og utsjekk har kommet skikkelig på plass, forklarer Ericson.
Hotellet kan ikke ha frokostbuffé som vanlig, men har operert med en enkel a la carte meny til gjestene. Dette er personalkrevende og ledelsen ser at de må gjøre noen tiltak for å få til en bra frokostservering utover sommeren når antall gjester øker.
Vi holder på å implementere et elektronisk bestillingssystem slik at gjestene kan reservere tid til frokost i forkant. Da får vi bedre oversikt og kan fordele ressursene våre bedre. I tillegg har vi kjøpt en platetopp til å ha ute i frokostsalen slik at vi kan lage ferske omeletter på bestilling, forteller Ericson.
Utover sommer blir det flere konserter i bakgården på Peder Hiort. Allerede nå på lørdag får 70 heldige intimkonsert med Åge Steen Nilsen. Det er antakelig lenge siden Nilsen har spilt for et så lite publikum, de 70 gjestene får servert det beste fra Nilsens karriere og historier fra et liv på turné.
Folk har vært ivrige etter å kjøpe billetter, det er tydelig at det eret savn etter slike arrangementer. Det blir nok en veldig fin opplevelse for de som kommer, smiler Ericson.
Rådgiver Gard Erik Sandbakken har bistått Bergstadens Hotel med søknad om støtte til bedriftsintern opplæring (BIO). Midlene skal hotellet bruke på kompetanseheving innen leder- og organisasjonsutvikling i høst. Alle ansatte skal ta del i opplæringen, med fokus på felles forståelse for varer og verdier.
Dette blir nyttig for hele organisasjonen, og vi vil kunne utnytte de ressursene vi har bedre, forteller Ericson.
Jeg håper at både hytteturister og lokalbefolkningen i regionen benytter lokale tilbud. Så lenge alle respekterer smittevernreglene er det veldig positivt for lokalt næringsliv at mange benytter seg av de gode tilbudene innen mat, opplevelse og handel vi har her i Rørosregionen, avslutter Ericson.